Wszystko o Skuterach Wszystko o Skuterach
Dane techniczne, testy i opinie o skuterach. Jeśli nie mamy jakiegoś skutera - napisz do nas. Od razu naprawimy ten straszny błąd :)
Wszystko o Skuterach
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Malaguti

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Wszystko o Skuterach Strona Główna -> Skutery Włoskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Znavca
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Pią 14:23, 21 Wrz 2007    Temat postu: Malaguti

Antonio Malaguti założył swoją firmę w 1930 roku w Bolonii. Niewielki, zatrudniający zaledwie 15 pracowników zaklad rozpoczynał działalność do produkcji rowerów. Nie były to jednak zwykłe rowery , ale najwyższej jakości sprzęt używany przez sportowców. Ogromna wiedza i smykałka do nietypowych rozwizań pana Malagutiego zaowocowały wieloma oryginalnymi konstrukcjami. Po wojnie pan Malaguti dojrzał szansę rozwoju w pojazdach mechanicznych. Najpierw były to rowery wyposażone w silniki spalinowe, później ewoluowaly w stronę motoroweru, motocykla i na końcu skutera. W 1960r. fabryka została przeniesiona do leżącego pod Bolonią San Lazzaro. Wtedy na dobre zaczął się jej związek ze skuterami. Pczątki były bardzo skromne - hala o powierzchni 800m2. Obecnie zabudowania o pow. 22tys. m2 stanowią tylko część potencjału produkcyjnego Malaguti (Castel S. Pietro - 25tys. m2 ; Osteria Grande - 9tys. m2). Oczywiście nie wszystkie podzespoly produkowane są przez Malaguti. Silniki pochodzą aż z trzech firm: Minarelli , Morini i Piaggio. Elementy zawieszenia dostarcza znakomita firma Paioli. Uklady hamulcowe są dzielem Brembo i Grimeca, chłodnice zaś dostarcza KTM. Obecnie w ofercie Malaguti znajduje się rodzina skuterów klasy 50ccm: F10 , F12 Phantom , F15 FireFox i Ciak. Dorosłe skuery zaczynają się wraz z modelem Ciak 125 i F18 Warior o poj. 125 i 150ccm. Najwyższy szczebel wtajemniczenia stanowi model Madison o poj. 125 , 200 i 400ccm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Znavca
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Pią 14:24, 21 Wrz 2007    Temat postu:



W 1997 roku Malaguti zaprezentowało skuter który wyglądał kosmicznie sportowo. F15 Firefox po 5 latach nadal wygląda odlotowo. Doskonała stylistyka i odjechane wykończenie zawsze zwrócą na ten skuter uwagę. Ten model jest też ciekawą propozycją dla osób nieco wyższych. Wysoko położone siedzenie sprawia że skuter wydaje się wiekszy niż jest. Nie jest to wielka różnica, ale dla niektórych każdy cm. jest ważny Smile
Zawieszenie i silnik zostały zapożyczone ze starszego F12 a więc troche im brakuje. Jednak ten skuter też można wytuningować sprawiając żeby jeżdził tak jak wygląda. Prowadzi się pewnie za sprawą zawieszenia Paioli. Dobre hamulce dodatkowo poprawiają odczucia z jazdy.
FireFox to bardzo dobra propozycja na sportowy skuter. Szczególnie gdy ktoś z założenia chce go jeszcze wytuningować.

Dane techniczne:
Silnik: jednocylindrowy dwusuwowy chłodzony cieczą
Pojemność: 49 ccm
Moc: 3,8 KM
Masa: 96 kg
Koła: 12-cali
Hamulce: 2 x tarcza
Zbiornik: 7 l paliwo, 3 l rezerwa
Wysokość siedzenia: 920 mm
Wymiary: dług.-1780, szer.-695, wys.-1170 [mm]
Cena: 11400


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Znavca
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Pią 14:25, 21 Wrz 2007    Temat postu:



Phantom F12 to nazwa która wiele wyjaśnia. Jest to podstawowy, ale jednak sportowy model tego włoskiego producenta. Ciekawy wygląd nadal podoba się pomimo że widać w nim już nieco kanciastości które wyszły z mody. Fajne soczewkowe światła z przodu bardzo go uatrakcyjniają. Bardzo dodają mu także sportowego charakteru wloty powietrza znajdujące się po bokach od przedniego nadkola.
Technicznie jest to udany choć nie rewelacyjny model. Moc na poziomie 3,8 KM pozwala na szybką choć nie wyścigową jazdę. Wersja chłodzona cieczą ma na szczęście również z tyłu hamulec tarczowy. Bardzo dobrze skuter zachowuje się w jeździe i jest stabilny i zwrotny. Wersja mocniejsza a więc 100-tka jest już znacznie żwawsza. Rozpędza się doskonale, choć przez to wydaje się nieco nerwowa.
Phantom znajduje się trochę wyżej niż przeciętny poziom 50-tki, ale należy pamiętać że trudno go porównywać z najlepszymi w swojej klasie (Aerox, Runner). Znacznie bardziej do porównania pasują lekko sportowe skutery typu: NRG albo X8R. Ciekawy szczególnie że wygląd pomimo minionych prawie 8 lat nadal jest batrdzo atrakcyjny.

Dane techniczne:
Silnik: jednocylindrowy dwusuwowy chłodzony powietrzem/cieczą
Pojemność: 49/95 ccm
Moc: 3,8/10,5 KM
Masa: 86/101 kg
Koła: 12-cali
Hamulce: przód-tarcza, tył-bęben/tarcza
Zbiornik: b.d.
Wysokość siedzenia: 790 mm
Wymiary: dług.-1800, szer.-680, wys.-1135 [mm]
Cena: 9500


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Znavca
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Pią 14:27, 21 Wrz 2007    Temat postu:



Podstawowy model w ofercie Malaguti to F10 Jetline. Model jest już leciwy, ale wciąż ma szanse pokazać wiele zalet. F10 jest np. bardzo zwrotny. Stylistyka już mało atrakcyjna zapewniała jednak temu producentowi wysoką popularność przez wiele lat. Niska masa sprawia że jest to skuter o bardzo dobrym prowadzeniu. Ponad 8 litrowy zbiornik daje my niemały zasięg ponad 200 km na baku.
Jetline to podstarzały i w dzisiejszych standardach dość brzydki skuter w klasie 50 ccm, a jednocześnie najbardziej podstawowy model w ofercie Malaguti.

Dane techniczne:
Silnik: jednocylindrowy, dwusuwowy chłodzony powietrzem
Pojemność: 49 ccm
Moc: 3,5 KM
Masa: 70 kg
Koła: 10-cali
Hamulce: przód-tarcza, tył-bęben
Zbiornik: 8,5 l
Wysokość siedzenia: 780 mm
Wymiary: b.d.
Osiągi: 45 kmh


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Znavca
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Pią 14:28, 21 Wrz 2007    Temat postu:



Na fali popularności skuterów sportowych pojawił się na rynku Malaguti F18 Warrior. Jest to nowoczesny skuter w klasie 125 ccm. Ta klasa kilka lat temu została rozpoczęta przez Gilere Runner, a ostatnio coraz częściej pojawiają się w niej konkurencyjne modele np. Yamaha Maxster.
Warrior`a wyposażono w silnik znany z Kymco Dinka o mocy 10,4 KM. Silnik pracuje z wysoką kulturą, jednakże nie jest dobrym rozwiązaniem dla skutera o zacięciu sportowym.
Skuter w zasadzie jest udany, jednakże niczym nie wyróżnia się ponad przeciętność i najlepszą jego cechą jest zapewne wygląd. To z pewnością jest jego silną stroną. Nieźle też jest z zawieszeniem współpracującym z 13-calowymi kołami.

Warrior to agresywnie i sportowo wyglądający skuter w klasie 125 ccm z troche przysłabym silnikiem. W sumie jednak konstrukcja jest udana, choć nie powalająca.

Dane techniczne:
Silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą
Pojemność: 125 ccm
Moc: 10,4 KM
Masa: 118 kg
Koła: 13-cali
Hamulce: przód-tarcza, tył-tarcza
Zbiornik: 7l + 3l rezerwa
Wysokość siedzenia: 920 mm
Wymiary: b.d.
Osiągi: 92 kmh
Cena: nieznana


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Znavca
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Pią 14:29, 21 Wrz 2007    Temat postu:



Madison jest topowym modelem Malaguti`ego. Futurystyczny wygląd jest jego mocną stroną. Skuter jest jednak przystosowany jakby dla typowego Włocha, który z natury jest niższy od Polaka. Tym samym skuter wygląda jak ciut większa 125-tka i może stanowić konkurencje dla np. Burgmana 150. Może nim z pewnością być wersja 125 ccm, ale co z 3-krotnie silniejszą wersją 400 ccm?

Madison jest udanym, nowoczesnym skuterem o charakterystycznej stylistyce. Przód wygląda agresywnie za sprawą nisko usytuowanych świateł, dużej szyby i lusterek z wbudowanymi kierunkowskazami, które są jakby częścią karoserii. Tył jest już mniej ekstrawagancki i lżejszy optycznie.

Technicznie Madison jest bardzo dobrym skuterem. Wersja 125 to kopia silnika z Majesty. Doskonałe prowadzenei przy średnich prędkościach i stabilność zawdzięczana jest 13 calowym kołom i dobrze zgranemu zawieszeniu. Można mieć nieco zastrzeżeń co do masy która ogranicza osiągi, ale po to stworzono wersje 400 aby ten mankament wyeliminować.
Pochwalić należy ogromny bagażnik który pomieści nawet 2 kaski integralne, co jest doskonałym wynikiem w tej klasie.

Madison to topowy model marki Malaguti będący doskonałym rozwiązaniem wśród skuterów średnich i dużych. Stanowi połączenie dobrej techniki zawieszenia i silnika, praktyczności oraz nowatorskiej stylistyki, choć to ostatnie nie wszystkim może się podobać.

Dane techniczne:
Silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą
Pojemność: 125/250/400 ccm
Moc: 12,2/19/31,2 KM
Masa: 152/167/178 kg
Koła: 13-cali
Hamulce: przód-tarcza, tył-tarcza
Zbiornik: 12l
Wysokość siedzenia: 775/800/825 mm
Wymiary: b.d.
Osiągi: 101/126/b.d. kmh
Wyposażenie: nóżka boczna, zegarek
Cena: 29990


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Znavca
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Pią 14:30, 21 Wrz 2007    Temat postu:



Spidermax GT500 to mocne uderzenie firmy Malaguti w klasie maxi-skuterów. Innowacja techniczna, wielkość i elegancja wykonania zainteresują każdego, kto pragnie czuć komfort skutera i moc dużego motocykla.
Spidermax wyróżnia się typowo sportową sylwetką, która została zaprojektowana w tunelu aerodynamicznym. Silnik o pojemności 458,6 ccm z pojedynczym cylindrem, umiejscowionym w całkowicie aluminiowej ramie typu V-Box, zapewnia dostateczną dynamikę i zapas mocy. Mimo zastosowania lekkiej konstrukcji sam skuter nie należy do lekkich. Jego sucha waga wynosi prawie 200kg. Waga jednak nie budzi już takiego zdziwienia, gdy spojrzymy, że „potwór” ma 2240mm długości. Takie rozmiary skutera przesądzają, że zdecydowanie częściej będzie on wykorzystywany w celach turystycznych, niż do codziennej miejskiej jazdy. Dla celów turystycznych służy także ogromny schowek mieszczący bez problemu dwa integralne kaski lub duża podróżną torbę.
Elegancję pojazdu podkreśla deska rozdzielcza, która pod względem ilości kontrolek przypomina bardziej deskę rozdzielczą samochodu. Składa się ona z analogowego prędkościomierza oraz centralnego panelu LCD, gdzie na bieżąco podawane są wszystkie parametry pracy silnika. Skuter mimo sportowej sylwetki i elegancji jest w pełni przystosowany do realiów panujących nawet na naszych drogach. 16 calowe koła oraz wysoki dolny prześwit pozwolą bez szwanku przejechać każdą dziurę oraz pokonać większość miejskich krawężników. Wygodę dla kierowcy, jak i pasażera zapewnia także długa wygodna kanapa oraz duża przestrzeń na nogi. Nad bezpieczeństwem podróżujących czuwają hamulce tarczowe (przedni dwu-tarczowy 270mm, tylni – 260mm).

Dane techniczne:
Silnik: jednocylindrowy z elektronicznym bezpośrednim wtryskiem paliwa
Pojemność: 458,6 ccm
Moc: 29 kw
Masa: 198 kg
Koła: 16 calowe
Hamulce: przód - podwójna tarcza 270mm, tył - tarcza 260mm
Wysokość siedzenia: 760mm
Wymiary: 2240mm x 720mm x 1415mm
Osiągi: brak danych
Cena: nieznana


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Znavca
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Pią 14:31, 21 Wrz 2007    Temat postu:



Ciak to skuter klasy średniej na dużych 16-calowych kołach. Z wyglądu jest to skuter nieco podobny do Hondy @125. Szczególnie zauważalny jest charakterystyczny kształt przedniej lampy. Wydaje się że w założeniach skuterowi temu poświęcono wiele uwagi na etapie projektowania. Dla podkreślenia walorów stylistycznych wyposażono go w zgrabny mały stależ pod bagażnik, lakierowane lusterka i małą szybkę przy kierownicy.
Skuter charakteryzuje się niezłym, oszczędnym silnikiem, doskonałą wręcz poręcznością i bardzo przyzwoitą jakością. Troche gorzej wypada w kategoriach komfortu, osiągów i szczególnie praktyczności. Blado wypadają małe schowki i słabe światło. Ze względu na duże obręcze kół, na schowki można jednak troche przymknąć oczy.
Pomimo wskazań na prędkościomierzu mogących dojść do 118 kmh w rzeczywistości skuter jedzie tylko 101 kmh. To troche zbyt duże zafałszowanie. Poza tym deska rozdzielcza jest troche nazbyt uboga.
Coś za coś. Ciak na szczęście nie należy do drogich 125-tek i w Polsce jego cena kształtowałaby się zapewne na poziomie około 11 000 zł.

Dane techniczne:
Silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy chłodzony powietrzem
Pojemność: 125 ccm
Moc: 10,2 KM
Masa: 118 kg
Koła: 16 cali
Hamulce: przód-tarcza, tył-bęben
Zbiornik: 8 l
Wysokość siedzenia: 775 mm
Wymiary: dług.-2000, szer.-725, wys.-1195 [mm]
Osiągi: 101 kmh, 0-50 w 4,5 sek.
Wyposażenie: nóżka boczna
Cena: nieznana


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Znavca
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Pią 14:32, 21 Wrz 2007    Temat postu:



Yesterday to ładny, stylowy skuter. Kierowany przede wszystkim do ludzi chcących się wyróżniać. Odmienna stylistyka, nawiązująca do klasyka. Spora ilość dodatków chromowanych oraz biały bok opon pogłębiają jeszcze bardziej jego piękno. Kolorystyka jest bardzo dobrze w komponowana. Kawa z mlekiem, czerń, srebrny czy wiśnia bardzo mu pasują.
Ciekawostką też jest atrapa schowka na koło zapasowe. Pojazd ten wyposażony jest niestety w 10 calowe koła, ale za to bardzo ładnie sie one prezentują w całości. Malaguti te posiada 9 litrowy bak paliwa, więc jest on dość komfortowy na dłuższe wyprawy.
Polecam każdej osobie, która chce mieć odmienny od reszty skuter. Ten model najlepiej pasuje panią. Bardzo rzadki skuter w pięknej budowie.

Dane techniczne:
Silnik: jednocylindrowy, 2-suwowy, chłodzony powietrzem
Pojemność: 49.2 ccm
Moc: b.d.
Masa: 79 kg
Koła: 10 cali
Hamulce: Przód-tarcza, tył-bęben
Zbiornik: 9 l
Wysokość siedzenia: 765 mm
Wymiary: Dług.-1700, Szer.-685, Wys.-1050 mm
Osiągi: 45 km/h
Wyposażenie: b.d.
Cena: nie produkowany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Wszystko o Skuterach Strona Główna -> Skutery Włoskie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin